Monday, February 18, 2013

New eCommerce jobs

European e-commerce is growing – rapidly. The e-commerce landscape in Europe continues to evolve, with Germany, the UK, and France leading the way. Innovative Scandinavia with disruptive players like CDON, SpotifyMinecraft  and traditional retail giants like IKEA and HM explore and develop new business concepts and e-commerce jobs for next generation of e-tailers. Below are some examples of jobs e-Commerce job profiles.

Head of E Commerce - UK
You will be expected to be the lead contributor to the E-commerce & Online function strategy; by developing, managing and delivering a wide range of E-commerce activities and initiatives. These will be within defined strategies and policy frameworks in order to enable the company to achieve sales, profit and market share targets. You must also be able to demonstrate excellent man-management skills.

Multi-Channel Business Analyst - UK
You will work with business and IT colleagues to identify systems and process changes or developments to improve the company’s performance and capabilities. You will also document and communicate requirements to internal and external IT service providers to ensure the effective implementation of new or amended solutions.

Website Merchandising Manager - UK
You will be responsible for the development and co-ordinated implementation of a customer-driven online merchandising strategy. 

Ecommerce Manager - UK
You will be responsible for driving qualified leads to a website and ensure the customer journey supports conversion and further more the commercial goals of the business.  You will be collaborative in your approach to work as you support the sales and marketing teams both in the UK and internationally.  Business level English is required with fluency in French very advantageous to your application.  

E-handelsanalytiker  Sweden 
Till vår nya stora e-handelssatsning söker vi en erfaren e-handelsanalytiker som ska analysera våra kunders aktiviteter för att säkerställa bästa kundupplevelse och hög omsättning på sajten. Som e-handelsanalytiker ska du kunna kommunicera resultat till både personer inom företaget samt externa samarbetspartners. Rollen som e-handelsanalytiker tillhör vårt e-handelsteam och innebär att du som specialist har viktig roll att fylla i utvecklingen av vår e-handelsplattform. 

Affiliate manager Sweden 
Du kommer att identifiera och rekrytera nya affiliates på den globala marknaden. I dina arbetsuppgifter ingår det även att öka aktiviteten i företagets befintliga användarbas, genom till exempel ”best practice” och daglig kunddialog. Du kommer även arbeta med att öka företagets digitala produktportfölj genom att identifiera lovande informationsprodukter. Vidare kommer du arbeta med att öka marknadskännedomen om företaget i till exempel internationella bloggar och nätverk. 

CRM-analytiker - Sweden 
Som CRM-analytiker är ditt främsta ansvar att se till att vi skickar ut rätt information till rätt kund vid rätt tidpunkt. Du kommer att vara ansvarig för CRM-processen som börjar med att du använder vår kund- och transaktionsdatabas samt även extern data för att hitta rätt segment eller målgrupp att bearbeta.

Digital Marketing Manager - Denmark
Din opgave bliver at sikre at Karnov Groups E-commerce platform driver en central del af vores omsætning. Du skal bidrage til at skabe Skandinaviens mest effektive online markedsføring. I jobbet skal du både have det store strategiske overblik samt evne at producere og levere så alle tiltag bliver effektueret. Du kommer til at arbejde tæt sammen kollegerne fra salg, kundeservice, IT, vores redaktion, m.v. Du rapporterer til vores Chief Marketing Officer.

Project Manager/PM/eCommerce/E-commerce - Norway: 
You will be responsible for planning, delivering and monitoring of technical eCommerce B2B, B2C and B2E projects. Key responsibilities: Interface with all areas of the project.

Jobssites in Denmark, Sweden, NorwayUK, Europe, USA
Jobindex: E-design. E-commerce, E-communication, E-marketing, "E-media technologies", Community Management, eCommerce, Mobile, Online Marketing, Social Media, Web Analytics

No comments: