Wednesday, May 14, 2014

Swedish Retail Awards 2014: Årets e-handel: Babyshop.se

Retail Awards arrangerar sedan 2011 av Svensk Handel och tidningen Dagens Handel för att uppmuntra till nytänkande och kvalitet inom handeln, att öka fokus på handelsföretagen och deras leverantörer samt lyfta fram handeln som en framtidsbransch.

Årets vinnare i kategorin e-handel är Babyshop.se, som drivs av Babyshop Sthlm AB i Stockholm. Företaget belönas för att med webben som motor har skapat en fräsch, trygg och kundorienterad kombination av e-handel och fysisk butik för en kräsen, tidspressad och servicekrävande målgrupp. Sortiment och varupresentation håller högsta klass, film används på ett inspirerande sätt och anslaget är i högsta grad lekfullt.

Babyshop grundades 2006 av Linn och Marcus Tagesson med visionen att skapa Nordens bästa Onlinebutik för barnmode. Idag har babyshop.se fler än 80 000 kunder i över 50 länder. Målet är att inspirera genom att erbjuda en exklusiv shoppingupplevelse och den bästa kundservicen med en mix av välkända och mindre designade kvalitetsmärken. Sortimentet består av baby- och barnkläder, barnskor, leksaker, barnvagnar, bilbarnstolar, mammakläder, accessoarer och mycket mer för barn mellan 0 och 10 år.

Babyshop.se har tidigare utsetts till Årets E-handel av Nordic E-Commerse Summit 2011 och Bästa Barnbutik av Habit Modegala 2012.
Sedan Augusti 2013 har Babyshop även en flaggskeppsbutik i Sturegallerian i Stockholm.
Företaget har vuxit snabbt de senaste åren och redovisade för räkenskapsåret 2012-2013 en omsättning på 42 mkr. Rörelseresultatet (EBIT) låg på minus 1,8 mkr.


No comments: